Byliśmy na wycieczce w Wadowicach, Zakopanem i Krakowie

W  dniach  10  –  13  września  2018r.  Uczniowie  z  klas  III  –  VIII  wraz  z  opiekunami – p.  Marianną  Łukasik,  p.  Marzeną  Szczygielską  i Elżbietą Goławską byli na wycieczce w górach i podziwiali zabytki Grodu Kraka. Pierwszego dnia, po przyjeździe do Wadowic, zwiedziliśmy  Muzeum  Jana  Pawła  II,  spacerowaliśmy  po wadowickim rynku i zgodnie z polską tradycją,  poszliśmy na kremówki; rzeczywiście w Wadowicach smakują wyjątkowo. Noclegi i wyżywienie mieliśmy w gościnnym pensjonacie „U Spyrki” w Białym Dunajcu.
W drugim dniu, zaraz po śniadaniu, wyruszyliśmy z sympatyczną panią przewodnik nad Morskie Oko. Dość długą trasę dzielnie pokonali wszyscy turyści, ale trud opłacał się, gdyż  widoki,  jakie  przed nami roztaczały się, zapierały dech w piersiach; wieczorem, zaś  trochę   już   utrudzeni,   wyruszyliśmy  zrelaksować  się  w  basenach  termalnych  w Szaflarach.
Trzeci dzień również obfitował w atrakcje – Wielka Krokiew, Sanktuarium Fatimskie na Krzeptówkach, spacer Doliną Kościeliską i oczywiście zwiedzanie Jaskini Mroźnej; wjazd kolejką linową na Gubałówkę i roztaczająca się przed nami panorama Tatr i Zakopanego dostarczyły niezapomnianych przeżyć.
Ostatniego dnia wyruszyliśmy do Krakowa, tam zwiedziliśmy Sanktuarium Miłosierdzia Bożego i Centrum Jana Pawła II oraz udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie – posłuchaliśmy opowieści o Wawelu, byliśmy w Katedrze, przy krypcie Pary Prezydenckiej Lecha i Marii Kaczyńskich, spacerowaliśmy na Dziedzińcu Zamku Królewskiego i na Rynku Krakowa. Wróciliśmy późnym wieczorem; zmęczeni, ale pełni niesamowitych wrażeń, którymi podzieliliśmy się z bliskimi.