Grupa Biedronek zrealizowała drugi i trzeci moduł innowacji pedagogicznej „Emocja”.
Dzięki modułom „WYOBRAŹNIA” oraz „MOC SŁÓW” udało nam się pobudzić wyobraźnię twórczą, fantazję i kreatywność oraz rozbudzić aktywności i zaangażowanie podczas zajęć. Uczyliśmy się używać zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym, rozmawialiśmy o słowach puchatych i kolczastych. W świat wyobraźni przeniosły nas bańki mydlane i piękna muzyka Fryderyka Chopina. Dzieci pięknie wykonały taniec wyobraźni oraz zilustrowały piosenkę ruchem. Zabawa balonowy tapir pokazała nam moc przyciągania – zjawisko elektrostatyczne bardzo zaciekawiło przedszkolaków. Przygotowaliśmy w sali kącik emocji, zorganizowaliśmy w grupie konkurs na portret Wyobraźni. Mali artyści za piękne prace zostali nagrodzeni balonami, które następnie ozdobili według własnego pomysłu.
Moduł „MOC SŁÓW” pozwolił nam na zorganizowanie eksperymentu z ryżem, wodą i emocjami. Na jednym słoiczku nakleiliśmy buźki uśmiechnięte, a na drugim smutne. Codziennie witaliśmy się z naszymi słoiczkami: najpierw z „dobrym” – mówiliśmy do niego miłe, ciepłe słowa, potem z tym „złym” – mówiliśmy do niego kolczaste słowa. Po kilku dniach zauważyliśmy, że „zły” ryż z wodą nabawił się plam z pleśni, podczas gdy „dobry” świetnie wyglądał i był nieskazitelny. Dzięki wykonanemu eksperymentowi zrozumieliśmy, że słowa mają ogromną moc – a my musimy dbać o to, żeby każdego dnia używać miłych, ciepłych i puchatych słów – a świat będzie piękniejszy. Zobrazowaliśmy ciepłe, puchate słowa za pomocą gestów oraz pracy plastycznej z wykorzystaniem TIK, przy użyciu aplikacji Quiver, dzięki której mogliśmy je ożywić. Dzieci oznaczyły poziom swoich emocji na emocjometrze. Bawiliśmy się wspaniale. Przed nami kolejne moduły innowacji pedagogicznej „EMPATIA” i „ODWAGA”, na które czekamy z niecierpliwością.